Bevægeøvelser & Asanas

Bevægeøvelsernes mål er, at styrke og smidigøre kroppens forskellige led og muskler, således at kroppen bliver fri for blokeringer og svagheder.

Arbejd med din krop

Når du udføre bevægeøvelser vil led og muskler få mulighed for at, ”flytte” eventuelle urenheder og syreophobninger, så kroppen kan komme af med dem eksempelvis gennem sveden eller urinen .
Asanas er næste trin i undervisningen, hvor fokus er lagt på fortrinsvis statiske stillinger. Her får du lejlighed til, at arbejde med kroppen og åndedrættet og samtidig være mental opmærksom på den asanas du udfører, så du oplever, at være i nuet.

Stimuler hele kroppen

I træningen bliver hele kroppen selvfølgelig tilgodeset, specielt ryggen og rygsøjlen. Mange asanas vil byde på svajninger og krumninger af ryggen og ikke mindst drejninger, som vil løsne spændinger fra nakken og helt ned til lænden. Kernebenefits vil altid opleves i ryggen, uanset, hvor let eller besværlig, du end oplever øvelsen.
– De mange forskellige asanas stimulerer også hver især de indre organer.

Derfor er yoga effektivt!

Derfor er yoga effektivt! Når vi ældes og det gør vi jo hver dag, sker der mange processer i kroppen. Vores muskelmasse og muskelstyrke aftager, balancen bliver dårligere, knoglemassen bliver reduceret, mobiliteten i vores led bliver dårligere, sener og bindevæv bliver løsere. Løsningen er: regelmæssig træning. Det er nemlig sådan, at vores væv er trænerbart, så længe vi lever. Her kommer yoga stærkt ind, fordi alle kan deltage. Når vi træner yoga, træner vi vores muskelstyrke, mobilitet og elasticitet i kroppen samt balance.

Tilmeld dig vores hold

"Yoga gør dig i stand til at genskabe balance i krop, sind og følelser, så du får sundhed og fornyet energi - Det er nøglen til sundhed og et godt helbred uden stress, med vitalitet og et klart sind."